تعلیم و تربیت

    —         —    

ارتباط با ما     —     لیست پایان‌نامه‌ها

... دانلود ...

بخشی از متن تعلیم و تربیت :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..PPT) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : 13 اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..PPT) :


مشارکت و تعلیم و تربیت
رویکرد سکــوسازی
تجربیات در بافت اجتماعی،مکانیزم مهمی را برای رشد تفکر دانش آموزان فراهم می کند
از طرفی هنگام کار با یکدیگر انرژی جمعی به وجود می آوریم که آن را جمع افزایی
(Synergy) می نامند. الگوهای اجتماعی تدریس برای برخورداری از مزیت این
پدیده توسط ایجاد جمعهای یادگیری به وجود آمده است یکی از الگوهای یادگیری
مشارکتی سکوسازی (Scaffolding) می باشد. سكو سازی ایده ‌ ای است كه اولین
بار توسط وود، برونر، بس به كار برده شد و استعاره ‌ ای است كه از حرفـه ساختمان
سازی به عاریت گرفته شده است. داربست یا سك و دراطراف خانه برپ ا می ‌ شود تا از
كارگران در هنگام ساخت ی ا تعمیرخانه حفاظت كند .
چارچوب ‌ یا سکو در تعلیم وتربیت توسط معلم به منظور حمایت كودك در
فرایند یادگیری است که بر اساس مفهوم منطقـه تقریبی رشد (Zone of proximal development) به وجود آمده است.
آمـــوزش
یادگیــری
مشارکت و ارتباط
سکـــــوهـــا
سكوهای شناختی را ساختارهایی می ‌ داند كه فرآیند ذهنی را جهت می ‌ دهد. سكوها عبارتند از
ابزارها، راهبر د ها یا راهنمایی كه دانش ‌ آموزان را در دست ‌ یابی به سطوح بالاتر فه م و
د انش شان کمک می کند و با ن داشتن این نشانه ‌ ها مطالب فراتر از دست ‌ یابی ‌ شان است . سكوها
به عنوان ابزار آموزشـی با ارزش شناخته شده ‌ ان د ودرافزایش عملكرد دانش ‌ آموزان نقش دارند
سازنده ‌ های ترسیمی سكوهایی در قالب تصاویر، دیاگرام یا چارتهایی كه تفكر یادگیرنده
را هدایت می ‌ كند می ‌ باشد . سكوها را به دو دسته تحت عنوان مفهومی و راهبردی طبقه ‌ بندی
كرده ‌ اند. سكو ها ی مفهومی یادگیرنده را در آنچه كه در طی فرایند حل مسأله در نظر دارد از
طریق نشانه ‌ ها و علائم هدایت می ‌ كندو سك و های راهبردی پند و اندرزهایی از متخصصین را
جهت كمك به تحلیل و دست ‌ یابی به تكلیف فراهم می ‌ آورند


لینک کمکی